تکنیک های سئو بدون افزونه
تکنیک های سئو + راهکارهای جدید بهینهسازی سایت 2024
مثلاً شاید بعضی صفحات مدیریت یا صفحاتی که مهم نیستن رو نخوای به گوگل نشون بدی. این نیز یکی از تکنیک های حرفه ای سئو است که به شما در جذب ترافیک بیشتر کمک می کند. در ساخت استراتژی محتوا دو اقدام انجام میشود؛ ویرایش محتواهای موجود یا ایجاد محتوای جدید. یکی از دورههایی که ما آن را دوست داریم، دوره اصول سئو با گرگ گیفورد است. احتمال زیادی وجود دارد که اکثر کمپینهای سئو شما در یک مرحله شامل یک یا چند بلاگ شوند، بنابراین نباید این جنبه اساسی را نادیده بگیرید. این کلاس که در اسکیل شیر(Skillshare) برگزار میشود، به دانشجویان یاد میدهد که چگونه استراتژیهای جستوجوی ارگانیک را طراحی و پیادهسازی کنند.
این کلمات معمولاً مستقیماً به محصولات یا خدمات تو مربوط میشن و هدفشون اینه که کاربران رو به مشتری تبدیل کنن. برای پیدا کردن این کلمات، اول باید ببینی که چه عباراتی بیشترین نرخ تبدیل رو دارن؛ یعنی کدوم کلمات باعث میشن کاربرها از تو خرید کنن یا خدماتت رو استفاده کنن. این چکلیست شامل ۴۱ نکته مهمه که اگه اونا رو رعایت کنی، میتونی رتبه سایتت رو بالا ببری و ترافیک ارگانیکت رو بیشتر کنی. در حوزه کسب و کار خود، دو یا سه کلمات کلیدی را که از یک سو مهم، باارزش و کاربرپسند هستند و از سوی دیگر بر سر آنها رقابت کمی بین وبمسترها در جریان است، شناسایی کنید. اصطلاح بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) یا همان «سئو»، عبارتی است که بسیاری از مدیران کسب و کارهای کوچک اینترنتی که فاقد بودجه کافی برای بازاریابی آنلاین هستند را دل نگران می کند.
کاری که شما باید انجام بدهید این است که شناسایی به موقع و برطرف کردن این خطاهای فنی را در چک لیست خود درج کنید. صفحات مهمی که باید در این فایل قرار بگیرند تا خزندهها آنها را کراول نکنند و در نهایت ایندکس نشوند شامل صفحات چت یا جستجو، پنل سایت، صفحات امنیتی و تنظیماتی هستند. کاری که شما باید انجام دهید، جایگزین کردن لینکهای شکسته یا رفع و تعمیر آنها است. وگرنه تمام امتیاز و اعتباری که از آن لینکها دریافت میکردید، از بین خواهد رفت. اگر تصمیم به حذف یکی از صفحات سایت گرفتید، باید برای جلوگیری از بروز خطای ۴۰۴، لینکهایی که به این صفحه دادهاید را حذف کنید.
مخاطبان شما شاید تصاویر را درک کنند؛ اما موتورهای جستجوگر برای این کار به سرنخهایی نیاز دارند. تگ alt این سرنخ است و باید با جزئیات بیشتری نسبت به اسم فایل نوشته شود. در واقع، مطالعه Backlinko روی 11.8 میلیون نتیجه جستجوی گوگل نشان داد که میانگین تعداد کلمات در صفحه اول نتایج گوگل 1447 کلمه است. اگر لینک بیلدینگ زیادی انجام می دهید، می دانید که یافتن مشتریان بالقوه لینک مرتبط همیشه آسان نیست. چیزی که ممکن است متوجه نباشید این است که وبلاگ نویسان در جایگاه شما این لیست ها را در قالب “بهترین” پست های وبلاگ برای شما ایجاد می کنند. می توانید از کپی از این تبلیغات استفاده کنید تا برچسب های عنوان و توضیحات خود را جذاب تر کنید.
همه ما میدانیم یک سایت رشد یافته که با اصول سئو بهینه سازی شده است، چقدر در بهبود کسب و کار اهمیت دارد. از این رو افرادی که هنوز تخصص کافی در بهبود سایت و سئو آن را ندارند، میبایست در دورههای آموزش سئو و تولید محتوا شرکت کنند. در این دورهها علاوه بر این که چگونگی تولید محتوای با کیفیت و مطابق با الگوریتمهای گوگل آموزش داده میشود، نحوه بهینه سازی سایت از طریق تکنیکهای جدید سئو نیز تشریح میشود. اگر از وب سایتهای قابل اعتماد و معتبر بک لینک بگیرید، میتوانید اعتبار وب سایت خود را افزایش دهید و حتی موتورهای جستجوگر گوگل را برای نمایش دادن وب سایت خود بهینه سازی کنید. این تکنیک یکی از راههای افزایش سئو است که در پیشبرد اهداف سایت و رسیدن به موفقیت آن نقش موثری ایفا میکند. دسترسی راحت به صفحات وب سایت، کاهش زمان انتظار، شخصی سازی و کیفیت محتوا اجزای جدایی ناپذیر تجربه کاربری مطلوب جستجوگران هستند.
برای مثال مخاطب قطعاً برای اطلاع در مورد جراحی قلب، دنبال منابع بسیار معتبر (تخصص) میگردد؛ اما برای شخصی که با مشکل اضافه وزن دستوپنجه نرم میکند، مطالعه تجربههای دیگران بسیار مفید است. پاراگرافی که شما در این بخش مینویسید اهمیت زیادی دارد و باید مرتبطترین پاسخ را در این بخش به مخاطب ارائه دهید. سعی کنید خیلی واضح به سراغ اصل مطب بروید و از ارائه اطلاعات بیهوده و نامناسب پرهیز کنید. ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ آوادیس تیمی متشکل از طراحان، برنامه نویسان وب و کارشناسان بازاریابی دیجیتال هستیم. با استفاده از جدیدترین راه حل های مبتنی بر وب و جدیدترین تکنولوژی ها و ترندهای روز فناوری، به رونق کسب و کار شما کمک می کنیم. پس از بهینهسازی PAA تغییرات خود را بدون زحمت به Google Doc بفرستید یا پیوند داشبورد را با تیم خود به اشتراک بگذارید.
استفاده از عبارات کلیدی با سایز متوسط و رسیدن به کلیک های بیشتر با تمرکز بر رضایت کاربران برای موفقیت در الگوریتم رنک برین بسیار مهم است. زمانی که سرعت وب سایت شما بهینه نبوده و ربات های گوگل و علاوه بر آنها کاربران، برای حضور در سایتتان با مشکل روبرو شوند، گوگل به این راحتی ها اجازه نمایش صفحات تان در نتایج را نمیدهد. در نهایت میتوان گفت که سئو یک فرآیند پیوسته و استراتژیک است که نیازمند توجه به جزئیات، صبر و بهروزرسانی مستمر است. استفاده از تکنیک های سئو و نکات طلایی که به آنها اشاره شد، میتواند به شما کمک کند تا در رقابتهای شدید فضای آنلاین موفق شوید و به رتبههای برتر در نتایج جستجو دست پیدا کنید. سئو فقط یک سری تکنیک نیست، بلکه نوعی هنر و علم است که نیاز به تحلیل دقیق و درک رفتار کاربران دارد.
این الگوریتم ها پیوسته در حال بروزرسانی بوده و با حدود 200 معیار از جمله کپی نبودن یک وب سایت، پیوند محدود و … وب سایت را رتبه بندی می کنند. در مطلب " الگوریتم های گوگل چیست؟ " تمامی الگوریتم های مهم گوگل را معرفی کرده ایم. همانطور که گفته شد، هر کدام از موتورهای جستجو دنبال الگوریتمی بودند که بتوانند وب سایت ها را به بهترین شکل رتبه بندی کنند. شما باید برای سئو خارجی سایت خود یک برنامه ریزی اصولی داشته باشید و در صورت نیاز رپورتاژهای مناسبی را برای وب سایت خریداری کنید. با انجام این کار پس از مدتی متوجه میشوید که سایت از نظر رتبه و اعتبار پیشرفت خوبی کرده است.
استفاده از عکسهای تکراری خوب است؛ اما به رتبهبندی سایت شما کمکی نمیکند؛ بنابراین سعی کنید تصاویر منحصربهفردی را بارگذاری کنید. برای نامگذاری فایل، کلمات کلیدی موردنظر را در ابتدا قرار دهید و آنها را با خط فاصله جدا کنید. صفحات دارای محتوای کمارزش یا باید حذف شوند و یا در دسترس گوگل قرار نگیرند؛ زیرا این صفحات مثل خوره بودجه سایت شما را به هدر میدهند. با استفاده از داستانسرایی محتوای خود را برای مخاطب جذابتر و فراموشنشدنی میکنید. این کار ارتباط عاطفی نزدیکی با کاربران ایجاد و آن را در ذهن مخاطب بهیادماندنی میکند.
آنها حساب توییتر خود را با اخبار سئو و بهروزرسانیهای نرمافزارشان بهروز میکنند. وردپرس به شما این امکان را میدهد که بهسرعت وبسایت خود را بسازید و با برخی از تکنیکهایی که تا کنون یاد گرفتهاید، را به صورت عملی یاد امتحان کنید. با تیم وبلاگنویسی Ahrefs که محتوای درجه یک و کاملا با کیفیت و خلاقانه تولید میکنند، همواره موضوع تازهای آنجا وجود دارد که میتوانید یاد بگیرید. سئو فنی و تکنیکال تا سئو محتوایی و حتی بهتازگی سئو یوتیوب بخشهای مختلفی برای یادگیری وجود دارد. در حال حاضر خیلی از سایت ها به اشتباه از برچسب ها به عنوان صفحاتی برای افزایش تعداد کلمات کلیدی استفاده میکنند و البته شما باید مراقب باشید که چنین کاری نکنید. با این شرایط حتی میتوان گفت سئو برچسب ها به نوعی یکی از تکنیک های اصولی سئو است.
گوگل از رباتهایی که با نام خزنده «crawler» شناخته میشوند، برای اسکن کردن وبسایتها و جمعآوری اطلاعاتی که با جستجوها مطابقت دارند، استفاده میکند. با گنجاندن کلمات کلیدی در متا دیتا به گوگل این فرصت را میدهید تا سریعتر ارتباط صفحه شما را با آن کلمه و عبارت جستجو شده درک کند. نقشه کلمات کلیدی یا همون Keyword Map یه روش سازماندهیشده برای تعیین اینه که هر کدوم از صفحات سایتت باید روی چه کلمات کلیدی تمرکز کنن. وقتی کلمات کلیدی اصلی، فرعی و Long-Tail رو پیدا کردی، باید تصمیم بگیری که کدوم صفحهها باید کدوم کلمه کلیدی رو هدف بگیرن. این کار از رقابت داخلی بین صفحاتت جلوگیری میکنه و باعث میشه هر صفحه روی یه موضوع خاص تمرکز کنه.
باید تمامی محتوا و بخشهای داخلی سایت اینترنتی شما برای موتورهای جستجو بهینه باشد. از این رو بهتر است برای حجم زیادی از کارها و استراتژیهایی که باید در بخش سئو داخل سایت انجام دهید، چک لیست مجزا تهیه کنید. بهعنوان یکی از بهترین روش های سئو نباید از یاد ببرید که چقدر ضروری است که مسائل فنی را به درستی انجام دهید تا وبسایت و محتوای خاص شما به خوبی خود را نشان دهد. چه در حال نوشتن وبلاگهای اطلاعات محور باشید، چه محصول یا خدماتی را بفروشید یا فقط کسی را در مسیر درست راهنمایی کنید، سایت شما باید سریع و قابلدسترس باشد. اگر بارگذاری سایت زمان زیادی ببرد مخاطب بدون تلف کردن وقت خود سراغ سایت دیگری میرود.
افزونه مشابهی که میتوانید برای بررسی لینکهای سایت خود استفاده کنید، Racoon SEO Link Checker است. هر کدام از ابزارهای سئو هم یک افزونه یا سایت مجزا دارند که دسترسی به آنها زمانبر است. افزونه های کروم دسترسی شما را به این ابزارهای سریعتر و راحتتر میکنند. میتوانید برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید و میتوانید برای موتورهای جستجو بنویسید. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینکهایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده میشوند، نگاه نمیکنند. ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس، اچرفس، ماز، سمراش و… به شما در مانیتورینگ سایت و تحلیل روند رشد فنی سایت کمک میکنند.
شما میتوانید این کلاس را بهصورت رایگان با ثبتنام در دوره آزمایشی یکماهه اسکیل شیر یاد بگیرید. از راهنماهای سئو معمولی خسته شدید؟ سایت WordStream با رویکردی متفاوت و از نظر تبلیغاتی الگوهای پرداخت به ازای کلیک (PPC) به ماجرای سئو پرداخت است. برای سفارش سئو سایت و استعلام تعرفه و قیمت سئو کافی ست به ما پیام بدهید تا ما با شما تماس بگیریم. در ایمیل های خود برای مخاطبان اگر بتوانید در همانابتدا دلیل ارسال ایمیل را بیان کنید، احتمال اینکه پاسخ ها و بازخوردهای بهتری راداشته باشید، بیشتر است. کافی ست از کلماتی همچون “زیرا”، “چون”، “به دلیل”، “بهخاطر” و … استفاده کنید تا مخاطب بداند درلیل ارسال ایمیل چیست.
فقط حواستان باشد که از این عبارات زیاد استفاده نکنید، چرا که اینکار بیشتر از اینکه به نفع شما باشد به محتوا و در نتیجه رتبه شما آسیب میرساند. یکی از بهترین تکنیک های سئو که واقعا نقش حیاتی در رشد سایت شما دارد، استفاده درست از کلمات کلیدی و انتخاب موضوع و … است. برای مواردی که در زیر به شما توضیح میدهیم وقت بگذارید و برای آنها ارزش قائل شوید. وقتی در حال تولید محتوای متنی هستید، باید جریان نوشته شما کاملا روان و خوانا باشد. در یک حالت ایده آل، هر جمله باید به جمله بعدی منتهی شود و به همین ترتیب هر پاراگراف باید مخاطبان را به پاراگراف بعدی متصل کند. Bucket Brigade یک تکنیک ساده و یک روش خوب است که مثل یک اتصال بین دو پاراگراف یا دو تا جمله عمل می کند.
وقتی این لینکها رو پیدا کردی، میتونی از همون سایتها درخواست لینک کنی یا از استراتژیهای مشابه استفاده کنی. به این ترتیب، نه تنها لینکهای ارزشمندی میگیری، بلکه میفهمی چه نوع محتوایی در صنعتت محبوبتره. صفحات یتیم به صفحاتی گفته میشه که هیچ لینکی از صفحات دیگه سایت بهشون داده نشده. ابزارهایی مثل Yoast SEO برای وردپرس میتونن بهت کمک کنن که بهینهسازی این بخشها رو راحتتر انجام بدی. بعد از اینکه خطاها رو شناسایی کردی، میتونی اونا رو رفع کنی؛ مثلاً اگه لینکی خراب شده، درستش کنی یا اگه صفحهای بهاشتباه بلاک شده، دوباره قابل دسترسیش کنی. برای اینکه مطمئن بشی نسخههای تکراری سایتت ایندکس نشدن، میتونی از ابزارهایی مثل Google Search Console استفاده کنی و نسخههای مختلف سایتت رو بررسی کنی.
این افزونه با ارائه دادههای دقیق درباره حجم جستجوی کلمات کلیدی در SERP به شما در آنالیز سریع کیوردهای هدفتان کمک زیادی میکند. مواردی که باید در چک لیست سئو تکنیکال قرار دهید مربوط به سرعت، امنیت، واکنشگرایی، ساخت نقشه سایت و… است. مثلا اگر از یک لینکهای سایت خاصی نرخ بازدید بالایی دریافت کردید، همچنان به لینکسازی خارجی در این سایت ادامه دهید. یا اگر بکلینکهای سایت دیگر هیچ اثر مثبتی روی سئو سایت شما نداشت، آن را از لیست لینکسازی خود خارج کنید. بنابراین نوشتن یک متن جذاب و شیوا برای جلب توجه مخاطب و هدایت درست او به سمت هدف موردنظرش تاثیر زیادی در جذب کاربران به سایت شما دارد. برای نوشتن یک متادیسکریپشن بهینه باید حداکثر ۶۰ کاراکتر برای آن بنویسید و از کلمات کلیدی در آن استفاده کنید.
با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری میتوانید نقشه راههای مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان مینویسد و حرف میزند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد. لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیقتر تحلیل کنید. اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوههای قدرتمند برای هزینه کردن بیفایدهی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد. کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژههای مترادف به کار میبرند.
برای این کار شما می توانید با استفاده از ابزار LSIGraphموضوعات و کلمات مرتبط با محتوای خود را پیدا کرده و درمحتوای خود بگنجانید تا در نتایج گوگل بهتر دیده شوید. این موضوع تا حد زیادی به مخاطبان شما بستگی دارد؛ بنابراین ترجیحات آنها را در نظر بگیرید و بر اساس آنها قالب مناسبی را انتخاب کنید. مثلاً اگر مخاطبان شما بصری هستند، حتماً در محتوای خود از تصاویر، ویدئو و همچنین اینفوگرافی استفاده کنید. برای ایجاد یک محتوای هدفمند شما باید در وهله اول کاربران و مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید؛ برای این کار یک پرسونای خریدار شامل ویژگیهای جمعیت شناختی، روانشناختی و ویژگیهای رفتاری آنها ایجاد کنید. طبق تحقیقات به دست آمده روزانه سه ونیم میلیون جستجو در گوگل انجام می شود؛ از همین آمار به ظاهر ساده می توان دریافت که داشتن یک رتبه خوب در این جستجو ها چه تاثیری در کسب و کار ما دارد.
این کیوردها لیست بزرگی از صدها یا هزاران کلمات کلیدی و مهم را در قالب فایل اکسل در اختیار شما قرار میدهند. شما فقط باید این کلمات را دستهبندی یا خوشهبندی کنید و بهترینها را از میان آنها انتخاب کنید. با این حال پس از چند ماه میتوانید شاهد افزایش جدی در ترافیک و رتبهبندیهای کلی خود باشید. علاوه بر این، هرچه بیشتر در این مسیر ادامه دهید، بکلینکها و اعتبار سایت شما بیشتر میشود، که به شما اجازه میدهد برای کلیدواژههای بزرگتر و بهتری هدفگذاری کنید و به همین ترتیب ادامه دهید. این موضوع باعث شده که استفاده از اینترنت تبدیل به یکی از عادتهای جدا نشدنی زندگی ما تبدیل شود.
در این صورت، تمامی این صفحات روی رتبهگیری همدیگر تاثیر منفی میگذارند؛ به این معنی که امتیاز گوگل برای یک کیورد خاص که قرار است به سایت شما داده شود بین چند صفحه مختلف تقسیم میشود. شما در ابتدای شروع کار سئو باید مقدماتی را برای سایت اینترنتی خود فراهم کنید. من در این محتوا یک چک لیست کامل سئو با جزئیات دقیق از سئو محتوا تا سئو تکنیکال را به شما معرفی میکنم. تحلیل Link Intersect یه روش هوشمندانهست که بهت کمک میکنه بفهمی چه سایتهایی به رقبای تو لینک میدن ولی به سایت تو نه. یعنی میتونی سایتهایی رو پیدا کنی که به سایتهای مشابه تو اعتماد کردن و احتمالاً میتونن به تو هم لینک بدن.
تا اینجا بسیاری از نکات پایه ای که باید در سایتتان پیاده سازی کنید را به شما آموزش دادم. اما در ادامه میخواهم چند نکته کوتاه و البته پر اهمیت را هم به بقیه متن اضافه کنم. با پیاده سازی این اصول سئو بخش مهمی از فرآیند بهینه سازی سایتتان را طی کرده اید. یکی دیگر از اصول سئو که اتفاقا گوگل هم نسبت به آن حساسیت زیادی نشان میدهد، مبحث مهم امنیت سایت است. شاید برایتان جالب باشد بدانید اگر سایت شما دچار مشکلات امنیتی شود، گوگل کاربران را از ورود به آن منع میکند! این یعنی اگر سایت شما دچار حملات هکری شده، به دست هکران افتاده و گوگل متوجه موضوع شود، به کاربرانی که قصد ورود به آن را دارند اخطار داده و پیشنهاد میکند وارد سایتتان نشوند.
کنترل چگالی کلمات کلیدی (Keyword Density) یکی از تکنیک های سئو است که به میزان تکرار کلمه کلیدی نسبت به کل محتوای صفحه اشاره دارد. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی یا همان کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) میتواند به پنالتی گوگل منجر شود. چگالی مناسب حدود ۱ تا ۲ درصد است که به گوگل نشان میدهد محتوای شما مرتبط است بدون اینکه آن را اسپم تلقی کند. با توجه به افزایش استفاده از موبایل برای دسترسی به اینترنت، بهینهسازی سایت برای نمایش صحیح در دستگاههای موبایل امری ضروری است. طراحی واکنشگرا (Responsive Design) و بهبود سرعت بارگذاری در موبایل از جمله مهم ترین تکنیک های سئو هستند. استفاده از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs و SEMrush به شما کمک میکند تا کلمات کلیدی مرتبط با موضوع سایت خود را پیدا کرده و آنها را بر اساس میزان رقابت و حجم جستجو اولویتبندی کنید.
گوگل هم اهمیت زیادی به کاربران موبایل و همچنین واکنشگرایی سایت شما میدهد. برای اطمینان از ریسپانسیو بودن سایت خود میتوانید از ابزار تست گوگل Google Mobile friendly Test استفاده کنید. قابلیت موبایل فرندلی یا ریسپانسیو (واکنشگرایی) سایت شما باعث میشود تا صفحات آن در دستگاههای کوچکتر مثل موبایل و تبلت به طور کامل و با تمامی جزییات نمایش داده شوند. برای این کار کافیست نوع و تعداد بکلینکهای دریافتی آنها، نوع دامنه ای که انتخاب میکنند و همچنین کلمات کلیدی یا انکر تکستهایشان را تحلیل و آنالیز کنید. تصاویر مهمترین بخش در جلب توجه کاربران، جذب بازدید و حفظ کاربران در مدت زمان بیشتری در سایت شما است. چراکه image دومین زبانه موتور جستجوی گوگل برای سرچ سایتهای اینترنتی است و کاربران میتوانند از طریق تصاویر هم به سایت شما بیایند.
شما میتوانید با کمک ریچ اسنیپتها اطلاعات تکمیلی مثل اسکیما نظرات، رویدادها، محصولات، فیلم، کسبوکار محلی و… را به نمایش محتوای خود اضافه کنید. برای تنظیم داده های ساختار یافته یا بهینهسازی کدهای اسکیما میتوانید از ابزار تخصصی فول اسکیما ریچ اسنیپت کمک بگیرید. در انتخاب عبارت لینک یا همان انکرتکست (Anchor Text) حتما از کلمات کلیدی استفاده کنید. مثلا میخواهید میزان فروش سایت خود را بالا ببرید یا صرفا برندسازی انجام دهید. وقتی این KPIها را مشخص کنید، میتوانید چک لیست دقیقتر و حرفهایتری برای پروژه سئو خود بنویسید. دومین کاری که باید در مقدمه و آغاز سئو سایت انجام دهید، اتصال سایت به ابزارهای سئو است.
به حرفهای مخاطبان گوش دهید تا متوجه نیازها و دغدغههای آنها شوید. برای این کار از تعامل در شبکههای اجتماعی و نظرسنجی نیز غافل نشوید. این موضوع به شما کمک میکند محتوایی بسازید که به نقاط درد، علایق و نیازهای مخاطبانتان بپردازد. یکی از معیارهای رتبه بندی گوگل که از سال 2015 تاکید زیادی روی آن دارد، سازگاری صفحات سایت با صفحه نمایشگر موبایل است. در واقع می توان اینطور گفت که گوگل ابتدا وب سایت هایی را ایندکس می کند که در صفحات موبایل نیز به درستی نشان داده شوند. بیش از 75 درصد از کاربران، از طریق موبایل به اینترنت وارد می شوند؛ علاوه بر این هدف گوگل جلب رضایت کاربران است.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/